Ticaret sicili hizmet hızının arttırılması ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi amacıyla MERSİS İmza Verisi ve Yetki Kabul İşlemleri Modülü hayata geçiriliyor. Söz konusu uygulama 1 Mart 2022 tarihi itibarıyla ATSO bünyesinde faaliyet gösteren Antalya Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde devreye alınacak.

 

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 40’ıncı maddesi kapsamında MERSİS’te şirket/işletme adına imzaya yetkili kişilerin imza verilerinin elektronik ortamda temin edilerek ticaret sicili dosyasına kaydedilmesi işlemleri ve “Yetki Kabul İşlemleri” modülü TOBB temsilcilerinin de analizlerine iştirak ettiği çalışmalar neticesinde Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulmuştu.

Ticaret Sicilinde şirket yetkililerinin imza örneklerini tasdik ettirmek isteyen ATSO üyeleri MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) üzerinden giriş yaparak müracaatta bulunabilecek. Ticari işletmeye yetkili olarak atanan kişilerin TC. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü bünyesindeki Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde (MERNİS) imza örneğinin bulunması halinde imza beyannamesi elektronik ortamda düzenlenebilecek.

 Yeni uygulamalara ilişkin yardım dokümanlarına, MERSİS ana sayfasında yer alan “Kullanım Klavuzu – Dijital İmza Beyanı İşlemleri” adımları ya da MERSİS’e kullanıcı girişi yapıldıktan sonra sağ üst kısımda yer alan “Yardım – Videolar – Dijital İmza İşlemleri” adımları takip edilerek ulaşılması mümkün.